Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T16:09:29+01:00
Jeśli chodzi o 1 rysunek, to należy skorzystać z własności kątów wierzchołkowych (alfa) oraz z własności kątów naprzemianległych lub wierzchołkowych (30).

alfa + 2 alfa + 30 = 180
3 alfa + 30 = 180

Zakładam, że najdłuższy bok trójkąta jest średnicą okręgu oraz, że odcinek wewnątrz trójkąta jest promieniem.

1) kąt na przeciwko średnicy ma miarę 90. Kąty przy podstawie trójkąta równoramiennego mają równe miary.
alfa + 2 alfa = 90
3 alfa = 90

2) kąty w trójkącie dają w sumie 180.
alfa + alfa + 2 alfa + 2 alfa = 180
6 alfa = 180

Jeśli moje założenie jest błędne to proszę o kontakt. To samo dotyczy rysunku - jeśli jest potrzebny.
19 3 19
2010-01-22T16:34:52+01:00
Rozwiązanie z wyjaśnieniem i rysunkiem w załączniku
17 3 17