Ustal wzór sumaryczny i podaj nazwę związku chemicznego , którego cząsteczka zawiera :
a) 2 atomy pierwiastka o łącznej masie cząsteczkowej 112 u i 3 atomy innego pierwiastka o łącznej masie cząsteczkowej 96 u .

Jak to się oblicza ???
PILNE !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T16:20:21+01:00
Ustal wzór sumaryczny i podaj nazwę związku chemicznego , którego cząsteczka zawiera :
a) 2 atomy pierwiastka o łącznej masie cząsteczkowej 112 u i 3 atomy innego pierwiastka o łącznej masie cząsteczkowej 96 u .
po prostu, jezeli masa dwoch atomow pierwiastka ma amse 112u, a akzdy atom musi miec taka sama mase to dzielisz 112/2=56u z ukladu odczytujesz, ze taka mase ma tylko zelazo, a jezlei trzy atomy maja mase 96u, to na akzdy atom przypada 96u/3=32u, wiec z ukladu odczytujemy, ze jest to siarka,
ustalenie wzoru,
dwa atomy zelaza i 3 atomy siarki e zwiazku chemciznym zapisujemy tak: Fe2S3
12 4 12
2010-01-22T16:27:30+01:00
112u/2=56u z układu okresowego odczytujesz, ze jest to żelazo. Ma ono masę atomową 55,85 czyli w zaokrągleniu 56u.
96u/3=32u z układu odczytujesz że jest to Siarka, ma ona masę atomową 32,07 czyli w zaokrągleniu 32u.
Fe2S3 to siarczek żelaza(VI)
wzor sumaryczny Fe2S3
11 4 11