Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-01T13:44:04+02:00
S=150 000 000=15×10⁷km
V=300 000=3×10⁵km/s

t=s/V=15×10⁷/3×10⁵=5×10²=500s
[t]=[km× s/km]=[s]
3 4 3
2009-10-01T13:44:46+02:00
V = s/t
s - droga
t - czas

t = s/V = 150000000 km / 300000 km/s = 500 s
3 4 3
2009-10-01T13:59:23+02:00
Wiedząc , że odległość Słońca od Ziemi wynosi 150000000 [km].
Oblicz ile potrzeba czasu aby światło słoneczne dotarło na Ziemię.
Wartość prędkość ( szybkości ) w próżni wynosi ok. 300tys. [ km/s]

S=Vt
t=S/V
t=150000000 [km]./300000 [ km/s]
t=500s
t=8 i 1/3 min
3 4 3