Odpowiedzi

2010-01-22T16:29:02+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T16:31:08+01:00
Jak zostało wspomniane wcześniej, ludzki organizm pozyskuje kwasy tłuszczowe w wyniku rozkładu tłuszczy roślinnych. Organizm ludzki posiada ponadto zdolność przetwarzania i wyprodukowania na swoje potrzeby większość kwasów tłuszczowych. Istnieją jednak dwa kwasy tłuszczowe, które są dostarczane wyłącznie z zewnątrz, a ludzki organizm nie potrafi ich wyprodukować. Są to: kwas linolowy (C 18:2) oraz kwas linolenowy (C 18:3). Ponieważ nie mogą być przez ludzki organizm wyprodukowane oraz są bardzo ważne dla wielu funkcji w organizmie nazywa się je Niezbędnymi Nienasyconymi Kwasami Tłuszczowymi – NNKT (Essential Fatty Acids – EFA).


NNKT powinny być przyjmowane z jedzeniem oraz aplikowane bezpośrednio na skórę. Źródłem NNKT są: olej arganowy, olej z awokado, olej z konopii, olej z pestek moreli, olej z orzechów laskowych, masło karite. Szczególnie bogatym źródłem Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych jest olej z wiesiołka oraz olej z ogórecznika. Nienasycone Kwasy Tłuszczowe znajdują się również w niektórych owocach (awokado, mango) oraz rybach (łosoś). W sprzedaży w aptekach znajdują się również pastylki z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Można je spotkać pod nazwą Omega 3-6-9. W celu poprawienia kondycji skóry warto więc przyjmować NNKT doustnie oraz aplikować je bezpośrednio na skórę.