1.Wykonaj redukcję wyrazów podobnych , a następnie oblicz wartość liczbową wyrażenia algebraicznego 5(6x - 7) - 3x

a) x = - 0,5
b) x = - 10
c) x = 0
d) x = 1/3 (jedna trzecia )
e) x = 1/2 (jedna druga)



Proszę o szybką odpowiedź :)

Z góry dzięki :):)....


3

Odpowiedzi

2010-01-22T16:41:12+01:00
5(6x-7)-3x=30x-35-3x=27x-35
a) x=-48,5
b) x=-305
c) x=-35
d) x=-26
e)-11,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T16:43:51+01:00
5(6x-7)-3x=30x-35-3x=27x-35

a)27×(-0,5)-35=-13,5-35=-48,5
b)27×(-10)-35=-270-35=-305
c)27×0-35=0-35=-35
d)27×1/3-35=9-35=-26
e)27×1/2-35=13,5-35=-21,5
2010-01-22T16:43:54+01:00
5(6x - 7) - 3x=5*6x-5*7-3x=30x-35-3x=27x-35

a) x = - 0,5
27x-35=27*0,5-35=-21,5

b) x = - 10
27x-35=27*(-10)-35=-326,5

c) x = 0
27x-35=27*0-35=-35

d) x = 1/3 (jedna trzecia )
27x-35=27*⅓-35=9-35=-26

e) x = 1/2 (jedna druga)
27x-35=27*½-35-21,5