W jaki sposób możemy się kierować nauką Jezus i jakie są to przykazania by tworzyć zgraną wspólnotę młodzieżową?
Napisz do czego zachęcają nas kolejne przykazania.(chodzi o 5 przykazań kościelnych).
Z góry dzięki!!!! :):):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T16:46:44+01:00
Chodzi o 2 przykazania miłości do Boga i bliźniego ponieważ wspólnota to zgromadzenie bliźnich w celu spotykania się z Bogiem tak więc te 2 przykazania do podstawa w dobrze funkcjonującej wspólnocie młodzieżowej. Jezus mówił, że gdzie dwaj albo trzej się gromadzą w Jego imię tam i On jest. Więc to też jest o tym, że wspólnota ludzi jest ważna.

przykazania kościelne
1. zachęca do uświęcania dni świętych. Do uczestniczenia w Eucharystii i świętowania 7 dnia tygodnia (lub święta) tak jak to Bóg zrobił po stworzeniu świata.
2. do spowiadania się i odnawiania relacji z Bogiem i bliźnimi
3. do przyjmowania Komunii
4. zachowywania postów i nakazów kościelnych
5. do pomocy bliźnim

( 1. W niedziele i święta nakazane uczestniczyć we Mszy Świętej i powstrzymać się od prac niekoniecznych.
2. Przynajmniej raz w roku przystąpić do sakramentu pokuty.
3. Przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym, przyjąć Komunię Świętą.
4. Zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywać się od udziału w zabawach.
5. Troszczyć się o potrzeby wspólnoty Kościoła.)
2010-01-22T16:47:36+01:00
Przykazania te zachęcają nas do :
1.Do uczestnictwa we Mszy Św.
2.Do sakramentu pokuty
3.Do przyjmowania komuni świete o ile jest to możliwe jak najczesciej
4. Do postów w piątki oraz do braku zabaw w czasie postu
5.Do troski o Kościół Boży

Dwa przykazania Miłości są o zgraniu młodzieży w wspólnotach. Przykazania to ukazuje aby miłować swojego bliżniego jak siebie samego . Mówi ze mamy miłować swoich braci całym swoim sercem