Odpowiedzi

2010-01-22T16:53:24+01:00
Nić ariadny - to jak idziemy od ogółu do szczegółu "po nitce do kłębka" stopniowo do celu

pięta achillesa - słaby punkt

syzyfowe prace - żmudne, trudne, męczące, wykonywane bez sensu, bardzo pracochłonne

róg almatei - róg obfitości
50 2 50
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T19:48:29+01:00
1) Miały być trzy, ale ja napisze ci wszystkie, które znam.
- stajnia Augiasza - bałagan, zaniedbanie.
- Syzyfowa praca - ciężka, bezcelowa praca.
- męki Tantala - nie mające końca cierpienie, niemożność osiągnięcia tego, co w zasiegu ręki.
- postawa prometejska - heroiczny czyn, poświecenie się dla idei, ludzkości.
- puszka pandory - źródło niekończących się nieszczęść, zła, chorób.
- Ikarowe loty - śmiałe plany, które mogą się skończyć tragicznie.
- cerber - srogi strażnik.
- nić Ariadny - pomocna dłoń, wskazówka.
- koń Trojański - podstęp.
- pięta Achillesa - czuły punkt.
- Pola Elizejskie - raj, kraina szczęścia.
- suknia Dajaniry - podarunek dany z dobrej woli, ale przyczyniający się do nieszczęścia obdarowanego.

Zad 2 str. 34
Jadę obrazkami poziomo (najpierw pierwszy rząd, potem ten drugi.
1) Herakles.
2) Niestety, ale nie mam pojęcia ;// Sama tego nie mam.
3) Syzyf.
4) W czwartym narysuj np. Prometeusza (to on stworzył ludzi i dał im ogień).

Liczę na naj.
Pozdrawiam :**
77 4 77
w 2) Sysyf
*Syzyf
w tym, którego nie wiedziałaś są narodziny Ateny