1.
oblicz pole trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych 6,5cm i 3cm
2.
Oblicz pole równoległoboku o podstawie 13m i o wysokości o 2,5m dłuższej
3.
Pole równoległoboku wynosi 54cm². Oblicz jego wysokość wiedząc że podstawa jest równa 12 cm.


Z góry Dziękuje!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T16:58:39+01:00
1.
0,5*6,5cm*3cm=9,75cm^

2.
a=13m
h=13m+2,5m=15,5m
P=13m*15,5m=201,5m^

3.
P=a*h
h=P/a
h=54cm^:12cm=4,5cm
1 5 1
2010-01-22T16:59:02+01:00
1. P=1/2*a*b
p=1/2*6,5*3=9,75cm


1 2 1
2010-01-22T17:02:02+01:00
1.P=6,5cm*3cm=19,5cm²
2.2,5m+13m=15,5m
P=15,5m*13m=201,5m²
3.P=a*h
54²=12cm*h
54cm²:12cm=4,5cm
h=4,5cm
1 4 1