1.prostopadłoscian ma wymiary 3cm na 2cm na 1cm.oblicz pole kazdej ze scian tego prostopadłoscianu .jaka jest suma pól wszystkich sciuan tego prostopadłoscianu?
2.oblicz łączną dlugośc krawędzi prostopadłoscianu o wymiarach 6cm na 5cm na 1dm.
MAJA BYC OBLICZENIA I DOKLADNIE ZROBIONE

2

Odpowiedzi

2010-01-22T17:05:40+01:00
1. Wymiary: 3cm × 2cm × 1cm

pierwsza ściana:
3 × 2 = 6 cm²

druga ściana
2 × 1 = 2 cm²

trzecia ściana:
3 × 1 = 3 cm²

suma wszystkich ścian:
2 × (6 + 2 + 3) = 2 × 11 = 22 cm²


2. Wymiary: 6cm × 5cm × 10cm
długość każdej krawędzi mnożymy przez 4 i dodajemy do siebie :
4 × 6 + 4 × 5 + 4 × 10 = 24 + 20 + 40 = 84 cm
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T17:37:36+01:00
1.prostopadłoscian ma wymiary 3cm na 2cm na 1cm.oblicz pole kazdej ze scian tego prostopadłoscianu .jaka jest suma pól wszystkich sciuan tego prostopadłoscianu?

Prostopadłościan ten ma po dwie ściany o wymiarach:
3cm x 2cm
P=3*2=6cm²

3cm x 1cm
P=3*1=3cm²

2cm x 1cm
P=2*1=2cm²

Suma pól tych ścian to pole całkowite graniastosłupa, czyli
Pc=2(ab+bc+ac)
Pc=2(3*2+3*1+2*1)=2(6+3+2)=2*11=22cm²

2.oblicz łączną dlugośc krawędzi prostopadłoscianu o wymiarach 6cm na 5cm na 1dm.

Prostopadłościan ma po cztery takie same krawędzie, czyli

4*6cm=24cm
4*5cm=20cm
4*1dm=4*10cm=40cm

Łączna długość to:
24cm+20cm+40cm=84cm
4 4 4