Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T17:31:09+01:00
Wzór na energię kinetyczną:Ek=(m*V2)/2,
dane:
a)m=80[kg],V=20[km/h]/3,6=(około)5,6[m/s],podstawiamy do wzoru na Ek,
Ek=[80*(5,6)do2]/2=(80*31,36)/2=2508,8/2=1254,4[J],jednostka;
[Ek]=[kg*(m2/s2)]=[kg*(m/s2)*m]=[N*m]=[J],
b)
dane:
m=20[g]=0,02[kg],
V=800[m/s],obliczam Ek'
Ek=(0,02*800do2)/2=(0,02*640000)/2=12800/2=6400[J].
Odp:Większą energię kinetyczną posiada pocisk,Ek=6400[J].
2010-01-22T17:31:40+01:00
Ek=m*v²/2

ekczłowieka=80*400/2
ekcz=16000J


800m/s=222km/h
ekposisku=0,02*800*1000*3600/2
ek=0,02*49284/2=492,84J