Odpowiedzi

2010-01-22T17:51:34+01:00
P kwadratu=a²
a²=60cm²
a=√60
√60=2√15
√15≈3,87
2√15=2*3,87≈7,74cm <-- długość boku serwety
4*7,74cm=30,96cm <-- tyle potrzeba taśmy aby obszyć tą serwetę
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T22:44:40+01:00
Ile metrów ozdobnej taśmy nalezy kupic, aby obszyc kwadratową serwetę o polu równym 60 cm2? Oszacuj wynik z nadmiarem z dokładnością do części setnych

60 cm2=a²
a=√60
a≈7,746

obw=4a
obw≈4*7,746
P≈30,984cm
P≈0,31m (z nadmiarem z dokładnością do części setnych)