Aby obliczyć ,ile przekątnych posiada wielokąt,należy pomnożyć liczbę jego boków przez liczbę 3 od niej mniejszą i otrzymany wynik podzielić przez 2

a) Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego,ile przekątnych ma wielokąt n bokach

b)Oblicz,ile przekątnych ma trzydziestokąt

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T17:48:28+01:00
A) [n×(n-3) ] ÷2
b) [30×(30-3)] ÷2=30×27 ÷2=405
1 5 1
2010-01-22T17:49:38+01:00
A)
Wzór na ilość prezkątnych f w wielokącie o liczbie boków n to:
f=[(n-3)n]:2

b)
f=[(30-3)30]:2=405

Odp. Trzydziestokąt ma 405 przekątnych.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T19:02:02+01:00