Walec drogowy przejechał pewną odległość wyrównując kawałek budowanej drogi.Oblicz tę odległość jeśli wiadomo że w tym czasie walec obrócił się 20 razy.Do obliczeń możesz przyjąć, że obwód koła jest około trzy razy większy niż średnica.

2

Odpowiedzi

2010-01-22T18:25:02+01:00
Bez liczb moge ci podac tylko wzor
r - promien
d - srednica
6r = 3d = obwod (to wynika z zalozenia)
walec zrobil 20 obrotow czyli 6r × 20 = 120r

120r - taka droge przebyl lub jak wolisz - 60d
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T20:15:58+01:00
D-srednica
r-promien
6r = 3d - obwód
3d*20-60d
6r × 20 = 120r

Odp: Walec przebył drogę 120r lub 60d.
9 4 9