Pociąg przejechał ze stacji A do stacji B w czasie pół godziny. Odległośc między stacjami wynosi 45 km. Oblicz:
a) prędkośc pociagu,
b)drogę, jaka przejedzie ten pociąg w czasie 1,5 h,
c) jak długo bedzie jechał do stacji odległej od stacji A o 60 km.

3

Odpowiedzi

2010-01-22T18:28:36+01:00
A)45×2=90km/h
b)45×3=135km
c)(60:3)×2=40min
35 4 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T18:30:41+01:00
A)t=0.5 min
s=45 km
v=?
v=s/t
v=45km/0.5h = 90km/h

b)1.5 h = 3x 0.5h czyli : 45km * 3 = 135 km.

c) v= 90km/h
s= 60km
t= ?
v=s/t | *t
v*t=s | : v
t=s/v
t= 60km:90km/h
t= 0,(6) h w przybliżeniu 40 min.
20 4 20
2010-01-22T18:33:20+01:00
A) 45km/h*2=90km/h
b)45km*3=135km
c) 45:3=15 15*4=60 1.5+0.5=2
Odp.: Pociąg będzie jechał 2 h.
25 1 25