Podczas zawodów sportowych w rzucaniu rzutkami do tarczy ustalono następujące zasady:
- za trafienie w tarczę zawodnik otrzymuje +5 punktów
- za rzut poza tarczę zawodnik otrzymuje -3 punkty.
Najlepszym zawodnikiem okazał się Piotrek, który w serii 20 rzutów uzyskał 76 punktów. Ile trafień do tarczy zaliczył Piotr?

3

Odpowiedzi

2010-01-22T18:30:47+01:00
20 razy 5 =100 100-76=24 24 podzielić przez 3=8 20-8=12

Zaliczył 12 trafień.
2010-01-22T18:33:50+01:00
No to zaliczył w takim razie 17razy 5=85

3 nietrafione czyli 3razy3=9

85-9=76

Odp: Trafił on 17 rzutów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T18:37:56+01:00
Oznacz jako:
y - strzały niecelne
x - celne
napisz układ równań:

x+y=20
-3y+5x=76

to jest Twój układ równań. przekształcasz go:

x=20-y
-3y+5*(20-y)=76

dalej;

x=20-y
-3y-5y=-24

dalej;

x=20-y
y=3

x=17
y=3