TEATR GRECKI :
TEMAT HISTORIA 1 : 14. GRECKI CUD

1.Wyjaśnij w jaki sposób zapewniano widzom dobrą widzialność i słyszalność ?
2.Wyjaśnij kto mógł sobie pozwolić na pójście do teatru?
3.Wyjaśnij ilu aktorów występowało w przedstawieniu
4.Wyjaśnij czy aktorka grająca Antygonę mogła być męzatką ?

zad.2 .
Jak sądzisz , dlaczego ateński przywódca tak surowo oceniał ludzi , których nie interesowała polityka? czy zgadzasz się z jego zdaniem ? Napisz swoją opinię.

Dzięki ;*

3

Odpowiedzi

2010-01-22T18:39:37+01:00
1. Teatr był specjalnie budowany rzędy z tyłu były wyżej niż rzędy z przodu dlatego ludzie dobrze widzieli scene a slyzeli poniewaz wykorzystywano tam akustyke(nauka o dzwiękach)
2. DO teatru mogli chodzi ludzie ktorzy byli zamozni poniewaz rolnik nie mogl powolic sobie na taka rozrywke poniewaz musial zarabiac na jedzenie dla rodziny
3. Bylo od moglo byc do 5 aktorow ktorzy mieli specjlanie maski jedna byla z usmiechem druga ze smutna mina wystepowli rozniez na koturnach
4.do teog nie jestem pewny ale o ile pamietam to nie mogla

Wedlug mnie czlowiek powinien interesowac sie zyciem politycznym panstwa w tamtych czasach polis (panstwo-miasto)
8 4 8
2010-01-22T18:42:11+01:00
1. Widoczność ponieważ siedzieli na stopniowych blokach kamiennych tak jak w kinie i ludzie siadali na pagórku a słyszalność.. bo echo sie odbijąło dobrze bo robili ten teatr w takich kotlinkach.
2. pozwolić sobie mógł na pójście do teatru mężczyzna zarówno jak i kobieta ale tylko mężczyźni mogli występować na scenie.
3. Z czasem sie to rozwijało. na początku był jeden aktor, potem dwóch a na końcy trzech..Sie po prostu rozwijał i aktorów było iwecej.
4. Nie mogła być mężatką ale nie wiem dlaczego.

Nie zgadzam sie z jego zdaniem ponieważ nie wszyscy musza sie tym interesować.. To tak jakbyś interesował/a sie motorami czy lalkami, heha :D...On po prostu też lubił politykę...
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T19:39:20+01:00
Zad 3 str. 47
1) Widzowie mieli dobrą widoczność i słyszalność poprzez okrągły kształt widowni.
2) Do teatru mogli przychodzić wszyscy.
3) Początkowo grał tylo jeden aktor. Z biegiem czasu na scenie było ich już trzech.
4) Roli "Antygony" nie mogła grać kobieta! W teatrze grali TYLKO mężczyźni!

Zad 2 str. 46
Według mnie ocenił on ich surowo poprzez to, że uważał, że w tamtych czasach każdy powinien się interesować polityką.

Pozdrawiam :**
47 2 47