Odpowiedzi

2010-01-22T18:43:28+01:00
X-długość krótszego boku
2x+2*5x=144
2x+10x=144
12x=144
x=12
wymiary to 12cm na 60cm
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T18:44:58+01:00
Gdybyśmy ten krótszy bok zaznaczyli jako "?" to ten dłuższy był by "?×5"
mamy dwa boki dłuższe i dwa krótsze czyli mamy 12 "?"
no to tak:
144÷12=12

12 - krótszy bok
12×5=60 - dłuższy bok.

narysuj to sobie to wyjdzie. ;)
POWODZENIA :*
1 4 1
2010-01-22T18:45:03+01:00
Prstokąt ma dwa boki x i 5x

x =144 : 16 = 9
zatem jeden bok ma 9 cm a drugi 5*9= 45
1 1 1