1.Lekcja trwa 45 minut. Jest za dziesięć dwunasta, za kwadrans będzie koniec zajęć.Lekcja rozpoczeła sie o godzinie: Wiem że wyjdzie 11.35 ale jak to obliczyć??
2.Drogę w ruchu jednostajnie przyspieszonym obliczamy ze wzoru s=at do kwadratu na 2.Przeksztalcając ten wzór w celu wyznaczenia czasu t, otrzymujemy:
a)t=2s/a
b)t=pierwiastek 2s/a
c)t=pierwiastek s/2a
d)t=pierwiastek 2s-a
Uzasadnij odpowiedz:)

Pomocy:)!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T18:56:07+01:00
W tym pierwszym skoro jest za dziesięc 12 to znaczy ze jest 11:50, za kwadrans koniec czyli 11:50 + 15 = 12:05. lekcja zaczęła się 45 minut wcześniej czyli 12:05-00:45 = 11:20
2010-01-22T19:04:49+01:00
1. do godziny 11:50 trzeba dodać 15 minut wychodzi nam 12:05
a następnie od godziny 11:05 odejmujemy 45 minut i wychodzi nam wynik 11:20
2. odp. b, bo
s=½at² /×2
2s=at² / ÷a
2s/a=t² /×√
pierwiastek z 2s/a=t