Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T19:14:26+01:00
24 marca 1794
Powołano Kościuszkę na naczelnika powstania, nadano mu władzę dyktatorską

4 kwietnia
Doszło do bitwy pod Racławicami

17 kwietnia
Insurekcja w Wilnie, zasłużył tutaj Jakub Jasiński, należał do Jakobinów, doprowadził do tego powstania

7 maja
Uniwersał piławiecki, zniósł poddaństwo chłopów, zapewniał nieusuwalność z użytkowanej ziemii. Ogeaniczał pańszczyznę tylko na czas insurekcji.

6 czerwca
Włączenie się do walki Prus, bitwa pod Szczekocinami

10 pażdziernika
Kleska Kościuszki, zostaje ranny i wzięty do niewoli

16 listopada
Bitwa pod Raszczycami, powstańcy zostali wzięci do niewoli

24 listopada
III rozbiór Polski

25 listopada
Abdykacja S.A. Poniatowskiego

Liczę na najj :)
11 4 11
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T20:43:42+01:00
1.
a) drugi rozbiór Polski
ustawa Rady Nieustającej o redukcji armii z lutego 1794
c) rządy targowiczan, panoszenie się sprzedawczyków
d) bezpośrednia przyczyna - marsz Antoniego Madalińskiego

Co do 2 - powstanie toczyło się od 24 marca do 16 listopada. Była to więc wiosna i lato, a nawet wczesna jesień. Jak tu coś uwzględnić, skoro to większość pór jakie mamy w roku? Pewnie coś ze żniwami itp., choć nie sądzę by miało to jakiś wpływ - patriota i tak by się zaciągnął
Przeszkoda główna - opóźnienie mobilizacji, chłopi nie ufali Kościuszce. Rekrutacja przebiegała najszybciej na Mazowszu, w resztach kraju dosyć mozolnie się to odbywało.
Już po uniwersale połanieckim - szansą stawało się to, że po zniesieniu przywiązaniu chłopów do ziemi, mogli oni łatwiej przyłączyć się do walk powstańczych.
6 3 6