Pan samochodzik,tankujący paliwo,bierze udział w konkursie,ktorego zdady przedstawiono poniżej.
Zbieraj punkty!
Punktacja:
-zakupy dowolnego paliwa:2 punkty za kazdy litr
-zakupy w sklepie na stacji:5 punktów za kazde 10zł

Ile punktów zdobył pan Samochodzik,tankując 53litry paliwa i robiąc na stacji zakupy za 22 zł? Wiem że wyjdzie 116 punktów ale jak to obliczyć??

Dam naj:)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T19:26:49+01:00
53*2=106
(22*5):10=110:10=11
106+11=117

Odp.Zdobył 117 pkt.

wyszlo mi tyle , nie wiem jak tobie wyszlo 116 ;D
2010-01-22T19:28:11+01:00
53 *2+5*2=116
dlatego jest 5*2 ponieważ za kazde wydane 10zl dostaje 5 punktow wiec 22zl liczy sie jako 2 razy 5 punktow
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T19:30:45+01:00
2*53=106
106+10[bo 10 zł to 5 punktow, a 22 zł to 10 punktów]=116 :)