PROBLEM!
PROSZĘ O JAK NAJSZYBSZĄ ODP.......
Z GÓRY DZIAAAAA.....

A OTO ZADANIE:
Oblicz sumę miar kątów wewnętrznych trzech wielokątów foremnych
przedstawionych w A to ciekawe! ( pod spodem jest zadanie A to ciekawe! )oraz miarę jednego kąta wewnętrznego sześciokąta foremnego.



( A to ciekawe!
Wielokąty które mają wszystkie takie same boki i o takiej samej dł. nazywamy :
Kątami foremnymi
trójkąt czworokąt pięciokąt sześciokąt )

Plissssss pomóżcie...

2

Odpowiedzi

2010-01-22T20:00:40+01:00
Trójkąt
a = x
3a = 180st.
a = 180 st. : 3 = 60 st.

czworokąt
b = x
4b = 360st.
b = 360st. : 4 = 90 st.

pięciokąt
c = x
5c = 540st.
c = 540st. : 5 = 108 st.

sześciokąt
d = x
6d = 720st.
d = 720st. : 6 = 120 st.

Skąd to wiadomo:
Te wielokąty są foremne, gdyż mają takie same boki i takie same kąty, jeśli je rozrysujemy na kartce za pomocą kątomierza i linijki to doskonale się dowiemy, że to wielokąty, które są równoboczne i "równokątne".
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T01:53:42+01:00
Trójkąt foremny :
t = x
3t = 180°
t = 180° : 3 = 60°

Czworokąt foremny :
c = x
4c = 360°
c = 360° : 4 = 90°

Pięciokąt foremny :
p = x
5p = 540°
p = 540° : 5 = 108°

Sześciokąt foremny :
s = x
6s = 720°
s = 720° : 6 = 120°

Te wielokąty są foremne, ponieważ mają takie same boki i takie same kąty, jeśli je rozrysujemy na kartce za pomocą kątomierza i linijki to doskonale się dowiemy, że to wielokąty, które są równoboczne i mają takie same kąty.

P.S Można obliczyć też bez kątomierza kąt :) Po prostu do danego kąta dorysowuje prostopadłą C. Odmierzamy na każdej prostej po kilka centymetrów np. 2. I łączymy 3 punkty ze sobą. Które będą nam tworzyć x i y. Mierzymy ile wynosi X a ile Y i podstawiamy do wzoru : kąt = x/(x+y)*90°.