Oblicz ,ile gramów wody należy odparować z 300 cm szesciennych 50-procentowego roztworu kwasu azotowego ( V ) o gęstości 1,3 grama na cm sześcieny ,aby otrzymać roztwór 68-procentowy .


Pomóżcie !!! ;)

Bardzo potrzebne ;P

Wiem ze powinno wyjść 103,24 g wody

ale nie wiem jak do tego dojść

2

Odpowiedzi

2010-01-22T20:01:35+01:00
Dane:
V = 300cm³
cp= 50%
d = 1,3g/cm³

m = d * V
m = 1,3 g/cm³ * 300cm³
m = 390g

390g - 100%
x - 50%
x = 195g


x - 100%
195g - 68%
x = 286,76g

390g - 286,76 = 103,24g

Odp. Należy odparować 103,24 g wody.

49 4 49
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T20:02:23+01:00
Cp 1 = 50%
d = m\v
m = d*v
mr = 300cm3 * 1,5g\cm3
mr 1 = 390g

Cp = ms\mr*100%
ms = Cp*mr\100%
ms = 50%*390g\100%
ms = 195g

mr = ms + m wody
m wody = 390g - 195g
m wody = 195g

Cp 2 = 68%
ms = 195g

mr = ms*100%\Cp
mr = 195g*100%\68%
mr = około 286,76g

m wody = 286,76g - 195g
m wody = 91,76g

195g - 94,76g = 103,24g

Odp: Należy odparować 103,24g wody.
62 4 62