Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T20:26:43+01:00
Hej! Nie jestem ekspertem, ale w starożytności istniał bursztynowy szlak... Rzymianie handlowali z plemionami, ludźmi zamieszkującymi tereny obecnej Polski... dlatego na obszarze naszego państwa znaleziono wiele rzymskich monet, przedmiotów codziennego użytku (garnki, kielichy, ozdoby, elementy militarne itp.). Konkretów warto poszukać w podręcznikach (najlepsze są te z SP i gimnazjum) - jeśli je masz ;)
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T20:26:43+01:00
-I – II w. n.e. – Według rzymskich podań, ziemie między Wisłą i Odrą zamieszkiwali Lugiowie.
-54 – 68 r. n.e. – Wyprawa rzymskiego ekwity po bursztyn nad Morze Bałtyckie, pierwsze wzmianki o Kaliszu.
-I – V w. n.e. – Wpływy cywilizacji rzymskiej na ziemiach polskich.
-W Radomiu -naczynia z brązu i szkła, biżuteria oraz rzymskie monety znalezione w grobowcach. Ślady pobytu Rzymian na tych terenach często odkrywali gdańscy archeolodzy.