Odpowiedzi

2010-01-22T20:10:44+01:00
Past simple mówi o czynnościach,które:
-rozpoczęły się i zakończyły w okrslonym momencie w przyszlowsci : James and Alice Bought a new house last week ( Czas jest podany. Czynnosc rozpoczela sie i zakonczyla w przyszlosci.)

-odbywa sie jedna po drugiej : First , he made the pizza and then he put it in


Okreslenia czasu typowe dla past simple ago, yesteday, last month/ week, in 1998




Czasu past continuous uzywamy, mowiac o
-czynnosc, ktora odbywala sie w okreslonym momencie w przyszlosci
. NIe wiemy kiedy sie rozpoczela ani kiedy sie zakonczyla

-dwoch lub wicej czynnosciach ,ktore nie mialy miejsca jednoczescie w okreslonym czasie w przeszlosci

-czynnosci przeszlej ktora przerwala inna czynnosc


-okreslenia typowe while, when ,as ,all day/night/morning, all day yesterday
2 5 2
2010-01-22T20:17:45+01:00
Past continuous
1os lp.poj i was
2os lp.poj. you were
3os lp.poj he was |she was |it was
1os lp.mn. we were
2os lp.mn. you were
3os lp.mn. they were

dodajesz końcówkę -ing do czasownika
I was playing the computer games
You were cleaning room

Past simple
To jest czas przeszły dodajesz końcówkę -ed do czasownika regularnego np cleaned, opened.
You liked bread.
Ty lubiłeś/łaś chleb.

Są jeszcze czasowniki nieregularne tu masz link z całą tabelą http://pl.wikipedia.org/wiki/Czasowniki_nieregularne_w_j%C4%99zyku_angielskim


Jeśli czegoś nie rozumiesz to pisz :)
Pozdrawiam Reggenerator8
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T20:34:08+01:00
No więc tak, sprawa jest całkiem prost także przeczytaj uważnie:) :
Podmiot(I, You, She itd.) +czasownik w II formie (czyli w wypadku regularnych z końcówką "ed" a nieregularnych sprawdź na tyle słownika:)) + reszta zdania

Past Simple jest używany do określenia czynności lub sytuacji które wydarzyły się w przeszłości.

Przykłady:
I met my husband in 1978 - Poznałam(czynność jakby dokonana) mojego męża w 1978.
They called the fire brigade - Zadzwonili( a nie dzwonili!czynność znowu dokonana) po strażaków.
She thanked me for help - podziękowała mi za pomoc
He put his hand on her leg - położył rękę na jej nodze( tu musisz uważać bo są czasowniki których nie zapisuje się z końcówką "ed" tylko są nieregularne jak cut)


Present Continous
Podmiot +was/were +czasownik z końcówką "ing" reszta zdania
używany jest do czynności które trwały dłuższy określony czas w przeszłości

I was reading a book at 5 yesterday - czytałam wczoraj książkę o 5
While they were watching Tv, Sarah was doing her homework- kiedy oni ogladali TV,Sarah odrabiała lekcje(na pierwszy rzut oka widać że te czynności trwały dłużej)



We were playing football when huge pig ran onto the pitch - graliśmy w piłkę (czynności trwająca) gdy świnia wbiegła na boisko(czynność nagła,krótsza)

Mysle że tylko powinnoCi wystrarczyć na tym poziomie

5 3 5