Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T20:14:06+01:00
A)73,5 g substancji --- 350 g wody
x g substancji --- 100g wody
x=73,5g*100g/350g
x=21g

odp. Rozpuszczalność tej substancji wynosi 21g/100g rozpuszczalnika

b)126g subst ---350g wody
x g subst --- 100g wody
x=126g*100g/350g
x=36g
odp. Rozpuszczalność tej substancji wynosi 36g/100g rozpuszczalnika

c) 0,56g subst ---350 g wody
x g subst --- 100g wody
x=0,56g*100g/350g
x=0,16 g
odp. Rozpuszczalność tej substancji wynosi 0,16g/100g rozpuszczalnika

Pozdrawiam,
Buzzy ;-)
27 4 27
2010-01-22T20:18:42+01:00
Mw=350g
d=1g/dm³
V=m/d=350g/1g/dm³=350dm³

a)
ms=73,5g
rozp=73,5g/350g=21g/100cm³

B)
ms=126g
rozp=126g/350g=36g/100cm³

c)
ms=0,56g
rozp=0,56g/350g=0,16g/100cm³
8 2 8