Kostkę lodu, która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2cmx2cmx3cm, wrzucono do pustej szklanki. Jaką objętość będzie miała woda po stopnieniu się tej kostki? Można przyjąć, że woda otrzymała z lodu ma objętość o 10% mniejszą niż lód.

3

Odpowiedzi

2010-01-22T20:22:19+01:00
V=2*2*3
V=12 cm³

12*0,1=1,2
12-1,2=10,8 cm³
1 5 1
  • awin
  • Rozwiązujący
2010-01-22T20:23:57+01:00
V=2x2x3 cm=12cm sześciennych

90% x 12 cm sześciennych=

90/100 x 12cm sześciennych= 10,8 cm sześciennych

Odp. Woda będzie miała objętość 10,8 cm sześciennych ;)

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T20:28:18+01:00
A=2cm
b=2cm
c=3cm
V l=abc=2cm*2cm*3cm=12cm³
100%-10%=90%
V w=12cm³*90%=12cm³*0,9=10,8 cm³

proszę o naj;]
2 5 2