Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T20:41:53+01:00
Wiązanie atomowe – występuje podczas łączenia się atomów tego samego niemetalu, O2, H2 Cl2, F2 I2 Br2 itp.,

Wiązania atomowe
Liczba masowa: Jest to ogólna suma protonówi neutronów w jądrze

Liczba. atomowa: liczba protonów jądrze atomów danego pierwiastka Powloka elektronowa : Zbiór elektronów w
atomie mających zblizone wartości energii
Wiązanie atomowe (kowalencyjne). Wiozanie utworzone za pomocą wspólnej pary elektronów pochodzących od obu wiązocych sie atomów nazywamy.... Jezeli lączą sie atomy tego samego pierwiastka lub róznych pierwiastków powstaje cząsteczka i tworzy sie wiozanie chemiczna . jezeli powstaje cząsteczka H2,
O2, N2 to powstale wiązanie nosi nazwe wiozanie kowalencyjne.

18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T20:45:04+01:00
1- występuje podczas łączenia się atomów tego samego niemetalu O2 H2 Cl2 F2 I2 Br2
2-Wiązania homeopolarne, kowalencyjne. Polega na istnieniu wiążących par elektronów należących jednocześnie do dwóch sąsiadujących ze sobą atomów.
3- Zewnętrzne powłoki atomów zachodzą wzajemnie na siebie, przez co niektóre elektrony są wspólną własnością obu atomów.
14 3 14