Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T20:37:34+01:00
(1,5)^2+H^2=(2,5)^2
2.25+H^2=6.25
H^2=4
H=2
odp. Namiot ma 2 metry wysokości.

W załączniku rysunek który wytłumaczy moje obliczenia. Zaglądnij:)
1 5 1
2010-01-22T20:40:36+01:00
Namiot ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego, którego krawędź podstawy ma długość 3m. Oblicz wysokość namiotu, jeżeli wysokość ściany bocznej jest równa 2,5m

a=3m
1/2a=1/5m
h=2,5m

H²+1,5²=2,5²
H²+2,25=6,25
H²=4
H=2m

Wysokość namiotu wynosi 2m