Krzyżówka
1.Związek przyszłej rośliny zamknięty w nasieniu
2.Są nią nasycone ściany komórkowe skrzypów
3.Inna nazwa gametofitu paproci
4.Grupa glonów należąca do roślin
5.Rośliny,które mają obydwa rodzaje kwiatów na jednym osobniku
6.Grupa roślin,która rozmnażanie płciowe uzależniła od wody
7.Zdrewniały kwiatostan sosny

W 1 rozwiązaniu litera jest na 3 miejscu do rozwiązania
w 2 na 7
w 3 na 8
w 4 na 4
w 5 na 7
w 6 na 6
w 7 na 3

Napisz jakie charakterystyczne cechy mają organizmy które są hasłem krzyżówki

2

Odpowiedzi

2010-01-22T20:59:45+01:00
Krzyżówka
1.zarodek
2.krzemionka
3.przedrośle
4.zielenice
5.jednopienne
6.okrytonasienne
7.szyszka

Hasło: Rośliny.
Eukarionty.
Samożywne.
Przeprowadzają proces fotosyntezy dzięki chloroplastom zawierającym chlorofil.
Ściana komórkowa zbudowana z celulozy.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T21:02:29+01:00
Zarodek
krzemionka
przedrośle
zielenice
jednopienne
okrytonasienne
szyszka

ROŚLINY

-zbudowane są z komórek
-obecność sztywnej ściany komórkowej
-zamieszkują każde środowisko na ziemi
-przeważnie sąsamożywne (autotropy) (w procesie fotosyntezy, czyli wytwarzaniu tlenu i pobieranie dwutlenku węgla)(zdarzają się jednak cudzożywne i pasożytnicze)
-przytwierdzone do podłoża
-Obecność w komórkach chloroplastów zawierających barwniki asymilacyjne.
-Nieprzerwany wzrost, możliwy dzięki istnieniu tkanek merystematycznych mających stałą zdolność do podziału komórek.
3 3 3