Odpowiedzi

2010-01-22T20:51:55+01:00
P₁=½×3×4
P₁=6cm² - pole ΔABC
P/P₁=k²
24:6=4
k²=4
k=2 - skala podobieństwa
c=2×5cm=10cm -przeciwprostokątna ΔA' B ' C
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T20:58:06+01:00
Trójkąt A ' B' C' o polu 24cm² jest podobny do trójkąta ABC o bokach 3cm 4 cm 5cm długośc przeciwprostokątnej A' B ' C' wynosi


3²+4²=5²
9+16=25
25=25 czyli jest to trójkąt prostokątny o wysokości 4cm

P'=24cm²
P=½a*h
P=½*3*4
P=2*3
P=6cm²

P'/P=k²
P'/P=24/6=4
k²=4 /√
k=2

c=5cm

c'/c=k
c'/5=2 /*5
c'=10cm
10 3 10
2010-01-22T22:42:29+01:00
Trójkąt A ' B' C' o polu 24cm² jest podobny do trójkąta ABC o bokach 3cm 4 cm 5cm długośc przeciwprostokątnej A' B ' C' wynosi

a=3cm
b=4cm
c=5cm

P=ab/2
P=3*4/2
P=6cm²

k²=P'/P

P'=24cm²

k²=24/6
k²=4
k=2

długość przeciwprostokątnej trójkąta A'B'C' = 5*2=10cm
1 5 1