Wojtek przejechał 350 km drogą szybkiego ruchu i spalił 18,2 litra benzyny. Przez następne 2 tygodnie będzie jeździł po mieście; jego samochód pali średnio o 1 litr benzyny na 100 km więcej podczas jazdy po mieście niż na drodze szybkiego ruchu. Ile kilometrów może przejechać bez tankowania, jeśli w baku zostało mu 9,3 litra benzyny?

2

Odpowiedzi

2010-01-22T21:37:00+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T00:54:15+01:00
18,20 l / 350 km = 5,2 litr / 100 km
5,2 l + 1 l = 6,2 l w mieście / 100 km

9,3 : 6,2 = 1,5 l/km
1,5 * 100= 150 km