Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T21:45:08+01:00
Oznaczamy boki prostokąta jako x i y
2x+2y = 112
2y +3x =68+80

stad wiemy ze x= 148-112 =36
wiec y = 20

wymiary prostokątów to
20 x 14
20 x 20

Pola juz chyba umiesz:)

PS ktoś pode mną co napisał rozwiązanie źle popatrzył na obwód. Ma byc 112 a nie 114
2010-01-22T21:47:10+01:00
A) wymiary pierwszego to 17x17 a drugiego 17x23
b) Pola to: P₁=289 cm²
P₂=391cm²