Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T21:50:18+01:00
X-wiek psa
y-wiek kotka

x=2y
x-2=4(y-2)

2y-2=4y-8
2y-4y=-8+2
-2y=-6
y=6:2
y=3

x=2y=2×3=6
odp. piesek ma 6 a kotek 3 latka,
2010-01-22T21:50:20+01:00
X-wiek kota
y- wiek psa
y=2x
y-2=4(x-2)

2x-2=4x-8
-2x=-6
x=3

y=2*3
y=6
2010-01-22T21:53:40+01:00
P-wiek psa k-wiek kota
{p=2k
{p-2=4(k-2)

{p-2k=0
{p-2=4k-8

{-p+2k=0
{p-4k=-6
+-----------
-2k=-6
k=3

{p=2*3
{k=3

pies =6 lat
k =3 lata