Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T21:58:13+01:00
Sinus 30°= h/4
1/2 = h/4
2h = 4/:2
h = 2

P=ah
P= 4*2
P= 8
1 5 1
2010-01-22T22:01:29+01:00
Skoro kat rozwarty ma 150 stopni to kąt ostry ma (360-2×150):2=30
wysokość opuszczona z wierzchołka kąta 150 tworzy Δ prostokątny o przeciwprostokątnej= bokowi rombu
z własnosci kąta 30 stopni widzisz,że h rombu=połowie boku
h=2cm
pole rombu=ah
4×2=8cm²
1 5 1