Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T22:32:28+01:00
Oblicz pole równoległoboku o bokach 2,5 cm i 1,6 cm oraz kącie ostrym równym 60 stopni.
a=2,5cm
b=1,6cm
α=60⁰
P=a*b*sinα
P=2,5*1,6*sin60⁰
P=4*√3/2
P=2√3 cm²
6 4 6
2010-01-22T22:37:43+01:00
Jeżeli poprowadzisz wysokość, to powstanie taki trójkąt jak w załączniku, gdzie 2a wynosi 1,6cm, czyli a=0,8cm, a a√3 (czyli wysokość równoległoboku) =0,8√3cm

teraz możemy obliczyć pole:

P=ah
a=2,5cm
h=0,8√3cm

P=2,5*0,8√3
P=2√3cm²

Pole tego równoległoboku wynosi 2√3cm²
2 2 2