Podczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, a trzeciego o 5km więcej niż pierwszego dnia. Ile kilometrów przebyli każdego dnia? Zapisz swoje obliczenia i odpowiedż.

3

Odpowiedzi

2010-01-22T22:23:22+01:00
1 dzien x
2 dzien 2x
3 dzien x+5

4x+5 = 65
4x=60
x=15

1 dzien 15km
2 dzień 30 km
3 dzien 20 km
1 5 1
2010-01-22T22:23:58+01:00
1 dzien x
2 dzien 2x
3 dzien x+5

4x+5 = 65
4x=60
x=15

1 dzien 15km
2 dzień 30 km
3 dzien 20 km
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T22:25:29+01:00
X-trasa przejechana I dnia
2x-trasa przejechana II dnia
x+5-trasa przejechana III dnia
65km-cała trasa
x+2x+x+5=65
4x=65-5
4x=60 |:4
x=15
pierwszego dnia uczniowie przebyli 15 km,
drugiego 2*15=30km,
a trzeciego 15+5=20km.
3 3 3