Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T23:11:43+01:00
Dane:
a=4,2 cm
h=2/3*a=2/3 * 4,2cm=2,8 cm
szukane:
P równoległoboku

P=a *h
P=4,2 cm *2,8cm
P=11,76 cm2
odp:pole równoległoboku jest równe 11,76 cm2
2 5 2
2010-01-22T23:16:49+01:00
Oblicz pole równoległoboku ABCD,którego bok |AB|=4,2cm,a wysokość opuszczona na ten bok stanowi 2/3 długości tego boku.
a=4,2 cm
h=2/3*4,2=2,8 cm
P=ah
P=4,2*2,8
P=11,76 cm²
2 5 2