1.Zapytany o rok urodzenia mężczyzna odpowiedział: " W roku x² miałem x lat." Podaj rok urodzenia tego mężczyzny, jeżeli rozmowa odbyła się w XX w.

2.Co jest większe 22⁵⁵ czy 55²² ?

3.Sześcian pomalowany czerwoną farbą rozcięto na 125 jednakowych sześcianików. Ile z tych sześcianików nie ma żadnej ściany czerwonej ?

2

Odpowiedzi

2010-01-22T23:20:58+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T23:21:30+01:00
1. Mężczyzna urodził się 1892

2.
(22⁵) to
5153632 to jesteśmy w stanie szybko obliczyć i nie jest uciążliwe
(55²) i to jest 2025

obie te liczby podnosząc do 11 potęgi otrzymamy liczby z zadania
widać że
22⁵⁵ > 55²²


3. 15