Odpowiedzi

2010-01-22T23:27:59+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T23:35:40+01:00
Obwód równoległoboku wynosi 12 dm.Różnica długości boków w tym równoległoboku wynosi 4 dm.Oblicz pole tego czworokąta jeżeli kąt ostry ma 45⁰.

2a+2b=12
a-b=4
α=45⁰

a+b=6
a-b=4
--------
2a=10
a=5 dm
b=1 dm

1=h√2 (gimnazjum)
h=√2/2 dm
P=ah
P=5*√2/2
P=2,5√2 dm²

sin 45⁰=h/1 (LO)
√2/2=h/1
h=√2/2 dm
P=ah
P=5*√2/2
P=2,5√2 dm²

lub P=a*b*sinα