Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T07:52:39+01:00
X- obecny wiek basi
y- obecny wiek agi

x-1=2(y-1)
x=y+5

y+5-1=2y-2
x=y+5

y-2y=-2-5+1
x=y+5

-y=-6
x=y+5

y=6
x=6+5

y=6
x=11

odp. basia ma 11 a aga 6 lat.
1 5 1
2010-01-23T07:58:26+01:00
Rok temu Basia byla 2 razy starsza od Agnieszki. Dzis jest od niej starsza o 5 lat. Ile lat ma Basia, a ile Aga?

a- wiek Bas.
b= wiek Agi.
rok temu:
a-1=2(b-1)
a=b+5
b+5-1=2b-2
a=b+5
b-2b=-2-5+1
a=b+5
-b=-6
a=b+5
b=6
a=6+5
dziś.
b=6
a=11

Basia-11, Aga 6
1 5 1
2010-01-23T08:02:16+01:00
X- wiek basi
y- wiek agi

x - 1 = 2 (y-1)
x = y+5

y + 5 - 1 = 2y - 2
x = y + 5

y - 2y = -2 - 5 + 1
x = y + 5

-y = -6 /*(-1)
x = y + 5

y = 6
x = 6 + 5

y = 6
x=11

Odp. Basia ma lat 11, a Aga 6 lat.