Odpowiedzi

2010-01-23T09:34:50+01:00
X-pierwsza liczba
4x-druga liczba
x-8-trzecia liczba

x+4x+x-8=28
6x=28+8
6x=36
x=6

pierwsza liczba to-6
druga liczba to- 4*6=24
trzecia liczba-6-8=(-2)

sprawdzenie:
x+4x+x-8=28 pod x podstawiamy 6
6+24-2=28
28=28
2 5 2
2010-01-23T09:41:02+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T09:48:56+01:00
A - pierwsza liczba
b - druga liczba
c - trzecia liczba

a=?
b=4xa
c=a-8
a+b+c=28 - wyznaczamy z tego a
a=28-b-c - teraz podstawiamy b-c
a=28 - 4xa - (a-8)
a=28 - 4xa - a + 8
4a +a+a=28+8
6a=36 /÷6
a=6

b=4a → 4x6 = 24
b=24

c=a-8 → 6-8 = -2
c=-2
spr. 6 + 24 + (-2) = 6 +24-2=28
1 5 1