Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T09:48:38+01:00
Antonio Vivaldi - 4 pory roku
Jan Sebastian Bach - Toccata fuga d-moll
Georg Handel - Messiah
6 2 6
2010-01-23T09:50:41+01:00
---Formy operowe,arie-C.Monteverdi,J.B.Lully,H.Purcell,A.Scarlatti,G.F.Handel.
---Formy wokalno-instrumentalne,oratorium-G.Csrissimi,J.S.Bach,G.F.Handel.
---Kanaty świeckie i kościelne-J.S.Bach,A.Corelli.
---Pasje-H.Schultz,J.S.Bach.
---Forma concerto grosso-A.Corelli,G.F.Handel,J.S.Bach.
---Koncert solowy-A.Vivaldi.
---formy sonatowe-sonata solowa,triowa,da chiesa,da camera.
---Symfonia koncertująca.

Posiadam tylko takie informacje odnośnie utworów barokowych,ale może coś ci pomogą w twojej pracy.POZDRAWIAM.
3 4 3
2010-01-23T09:58:48+01:00
Claudio Monteverdi był przede wszystkim twórcą oper.Jego najsłynniejsze opery to Koronacja Poppei i Orfeusz.
Adam Jarzębski pisał głównie muzykę instrumentalną. Swoim utworom nadawał tytuły programowe , np. Berlinesa, Tamburetta. Był autorem poematu: Gościniec albo krótkie opisanie Warszawy.
Johann Sebastian Bach uważany jest za kompozytora wszech czasów.Jego twórczość to wielkie utwory religijne: Wielka msza b-moll, Pasja według Mateusza, Preludia.
Georg Friedrich Haendel natomiast komponował opery najsławniejsza z nich to Kserkses również pisał muzykę okolicznościową z której najbardziej znana jest Water Music i Fireworks Music.
2 5 2