Odpowiedzi

2010-01-23T10:11:42+01:00
W zbiornikach, gdzie woda stoi temperatura latem wynosi : 4 stopnie C. i około 0 stopni na dnie. Jesienią, wiosną woda w jeziorze i w stawie się miesza. Temperatura jest bardzo podobna i tu i tu. Wynosi od 0-4 stopi C. Niestety, sprawa utrudnia się. Wtedy, na dnie mamy około 4 stopni C, na powierzchni 0 stopni, a na samej górze znajduje się lód.

Nie piszę całego, łatwo jest już rozwinąć. pozdrowionka ^^^
7 3 7
2010-01-23T10:32:17+01:00
Gdy w lecie jest wysoka temperatura na lądzie to woda sie wolniej nagrzewa ale w nocy trzyma dłuzej cieplo, przy cyzm lad szybko sie wychładza.
W zimie lad jest zimy a woda nagrzana przez słonce w lecie utrzymuje temperature i jest cieplejsza niz lad. Na powierzchni wody jest woda o nizszej temperaturze, a czym wieksza głebokosc tym temperatura jest wyzsza.
Na wiosne i w jesieni temperatury sa stosowne do wczesniejszych pór roku.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:11:11+01:00
Temperatura wody zmienia się wraz z porą roku.
LATEM powierzchniowa warstwa wody ogrzewana jest przez słońce . Im głębiej tym woda jest chłodniejsza.
JESIENIĄ oziębiają się wody górnej warstwy , wówczas następuje mieszanie się wody . Jej temperatura wynosi od +4 stopni C do +10 stopni C.
ZIMĄ , gdy temperatura powietrza przez dłuższy czas utrzymuje się poniżej 0 stopni C , powierzchniowa warstwa wody zamarza. Jedynie na większych głębokościach woda ma około +4 stopnie C . Dzięki temu nawet w okresie zimy życie w wodzie nie zamiera .
WIOSNĄ lody topnieją i powierzchniowa warstwa wody się ogrzewa , wody znowu się mieszają i pod powierzchnią jest od +4 do +10 stopni C.
9 4 9