Odpowiedzi

2010-01-23T10:12:38+01:00
P=a+b/2 *h

P=20+13/2 *12
P=33/2 *12
P=16,5*12
P=198
41 1 41
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T10:17:56+01:00
Skoro ramiona maja po 13 to jest to trapez rownoramienny
c- to bedzie jedno ramie
a podstawa dolna =20cm
gorna= b-?
h- 12cm

P=(a+b)*h
2


d2+(12cm)2=(13m)2

d2+ 144cm2=169m2 / -144cm2
d2=25cm2 / wypierwiastkowac
d=5cm

teraz 20cm - 2d= b
20cm-2*5cm=10cm
b=10m


teraz mamy wszystkie wymiary

P= (20cm+10cm)*12cm
2

P=180cm2

10 3 10