zad.1 w równoległoboku o polu 91 cm2 jeden z boków ma długośc 7 cm jaką długość ma wysokość opuszczona na ten bok ?

zad.2 długośći boków w równoległoboku są równe 16 cm i 20 cm wysokość opuszczona na krótszy bok ma długości 5 cm jaką długośc ma wysokość opuszczona ma drugo przekątna

prosze o rozwiązanie obu zadań ;)

3

Odpowiedzi

2010-01-23T10:21:38+01:00
Zad.1
P=a*h
91cm²=7*h
h=91cm²:7
h=13cm

Odp. Wysokość wynosi 13 cm..

Zadania drugiego nie zrobię, bo nie rozumiem treści zadania..Możliwe, że coś źle napisałeś.. A dokładniej chodzi mi o .."opuszczona ma drugo przekątna "

Pozdrawiam..
Mam nadzieje, ze inni zrobia zad 2.

Pzdeer ;)
17 3 17
A 91cm2:7cm=13cm

P=a*h

P=91:70

p=13cm2

 

B

p+a*h

p=16cm*5cm

p=80cm2

h=p:b

h80cm2:20cm

H2=4cm
2010-01-23T10:22:08+01:00
P=a*h
z zadania:
P=91cm²
a=7cm
h=?

91cm²=7cm*h
h=91cm²:7cm=13cm

h=13cm

zad.2.

Pole jest zawsze takie samo bez względu na czy pomnożymy krótszy bok przez wys. na niego opuszczoną czy też dłuższy przez wys. na niego opuszczoną.

obliczam pole:

P=16cm*5cm=80cm²

80cm²=20cm*h

h=80cm²:20cm=4cm

h=4cm
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T13:24:38+01:00
Zad 1
P = 91 cm2
1 bok = 7 cm
2 bok = ?
2 bok ma 13 cm ponieważ 13 cm * 7 cm = 91 cm
Odp : ma długośc 13 cm

zad 2
16 cm * 5 = 80 cm
20 cm * x = 80 cm
x = 4 cm
ponieważ 4 cm * 20 cm = 80 cm
odp : druga przekątna ma 4 cm
35 4 35
co oznacza 20cm * x ? co ten x oznacza ?
ten  x to 4 ;/
A 91cm2:7cm=13cm

P=a*h

P=91:70

p=13cm2

 

B

p+a*h

p=16cm*5cm

p=80cm2

h=p:b

h80cm2:20cm

H2=4cm