Odpowiedzi

2010-01-23T10:18:03+01:00
Bo nie są przystosowane do życia w mrozie.
40 2 40
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T10:18:54+01:00
Wiele ptaków nie odleciało do ciepłych krajów. Pojedyncze sztuki zostały np. w Gdańsku i zasymilowały się z zimującymi gatunkami. Pozostały niektóre bociany, pierwiosnki, pokrzewki czarnołbiste, gęsi gęgawe oraz gołębie grzywacze. Ptaki te zimują zwykle na zachodzie i południu Europy. Jeżeli zdołały zebrać w ciągu ostatnich dwóch miesięcy dostateczną ilość tłuszczu w organizmie, istnieje prawdopodobieństwo, że odlecą one jeszcze na zachód.


34 3 34
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T10:20:25+01:00
Ptaki odlatują z Polski do ciepłych krajów bo jeżeli zostawałyby to nie wiele z nich by przeżyło w zimę (nie są przystosowane do zimy). Zimą najczęściej są siarczyste mrozy leży śnieg i nawet ptaki przystosowane do zimy czasami sobie nie radzą np. z znalezieniem pokarmu.
92 3 92