Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T10:25:25+01:00
Z pochodzenia jak wszyscy pierwsi chrześcijanie był Żydem. Pragnął oczyścić judaizm i zreformować go przez powrót do źródeł (z wyjątkiem przykazań dotyczących świątyni i kultu ofiarnego) i dlatego zerwał z jego instytucją. W kalendarzu liturgicznym (katolickim) jego święto jest obchodzone 26 grudnia Ponad 80 miejscowości w Polsce wywodzi swoją nazwę od imienia świętego Szczepana np. wieś Szczepanów leżąca w woj. małopolskim.
9 4 9
2010-01-23T10:27:44+01:00
Święty Szczepan był pierwszym męczennikiem.Jest Świętym katolickim i prawosławnym.Z pochodzenia był Żydem.Był jednym siedmiu pomagających apostołom.Zginął w 36 roku w Jerozolimie.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T16:17:11+01:00
*Święty katolicki i prawosławny
*Był żydem
*Pierwszy męczennik
*Zginął w 36 roku w Jerozolimie, ukamienowany za wiarę
*Był jednym z siedmiu pomagających apostołom
*Jego atrybuty to gałązka palmowa, księga Ewangelii, kamienie
*Jego święto w kościele katolickim obchodzone jest 26 grudnia
7 4 7