Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T10:34:47+01:00
Dane:
R₁ = 1Ω
R₂ = 3Ω
U = 12 V
t = 10s
Rozw.:
opór zastępczy
R = R₁ + R₂ = 4Ω
natężenie
I = U/R = 12 V / 4Ω = 3 A
Jest to połączenie szeregowe więc natężenie jest na każdym oporniku takie samo.Natomiast energia równa jest pracy prądu elektr. czyli:
E = W = U × I × t
U = I × R
wstawiamy do wzoru na E
E = I² × R × t czyli
E₁ = I² × R₁ × t = 90 J
E₁ = I² × R₂ × t = 270 J
4 4 4
2010-01-23T10:47:02+01:00
Witaj
Przy połącz. szer. R1 + R2 = R = 3 om , a I = U/R = 12V/3om = 4 A
Zatem Q1 = I^2*R1*t = 16A^2*1om*10s = 2560 J
Q2 = 16A^2*3om*10s = 7680 J
pozdrawiam
czarnadziura
6 1 6