Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T10:27:48+01:00
Przyczyna 1: Pierwszym konfliktem, który rozpoczął ekspansję Rzymian były wojny o Sycylię z Kartagińczykami, którzy wcześniej zasiedlili tę wyspę.
Przyczyna 2: Dążenie Rzymian do zajęcia Sycylii, na której stale rozszerzali zakres swojego panowania Kartagińczycy stało się przyczyną wybuchu I wojny punickiej i otworzyło długi okres walk o hegemonię na Morzu Śródziemnym.
2010-01-23T10:28:01+01:00
1. Spory o wpływy polityczne
2. Spory gospodarcze