Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T10:26:59+01:00
X+y=29
2x+3y=70

x=29-y
2x+3y=70

x=29-y
2(29-y)+3y=70

x=29-y
58-2y+3y=70

x=29-y
y=12

x=29-12
y=12

x=17
y=12

pokoi dwuosobowych.= 17, a trzyosobowych.=12
x=pokoje dwuosobowe
y= pokoje trzyosobowe
1 4 1
2010-01-23T10:32:41+01:00
X - pokoje dwuosobowe
y - pokoje trzyosobowe

x+y=29
2x+3y=70/:(-2)

x+y=29 /+
-x-³/₂y=-35 /+

-½y=-6
y=12

x+12=29
x=17

Odp. Pokoi dwuosobowych jest 17 a trzyosobowych 12.

Najlepsze rozwiązanie to najkrótsze rozwiązanie ;)



2010-01-23T10:34:15+01:00
X- pokój 2 osobowy
y- pokój 3 osobowy

x+y=29 / x (-2)
2x + 3y = 70

-2x -2y = -58
2x + 3y = 70
---------------
-- y = 12

x+y=29 → x+12 = 29
x=29-12
x=17

spr.17+12=29
2*17 + 3*12 = 34 + 36 = 70